Neo4j utnämner Denise Persson till ny styrelseledamot

Grafdatabasbolaget Neo4j utnämner Snowflake Computings globala CMO Denise Persson till ny styrelseledamot

MALMÖ, Skåne. – 12 December, 2018. Neo4j offentliggör i dag att man utsett Denise Persson till ny styrelseledamot.

Denise Persson är global marknadschef (CMO) på Silicon Valley-baserade Snowflake Computing, som erbjuder datalager (data warehouse) byggda för molnet. Denise Persson har över tjugo års erfarenhet av marknadsföring från teknikbolag så som Apigee, ON24 och Genesys, och hon har hjälpt två av bolagen att genomföra framgångsrika börsnoteringar.

Emil Eifrem, Neo4js VD och medgrundare, välkomnar Denise Persson som ny i bolagets styrelse.

“Neo4j är ett Silicon Valley-bolag med svensk själ,” säger Emil Eifrem. “Denise är ett fantastiskt tillskott till vår styrelse med rätt balans av Silicon Valley go to market-expertis och en stor respekt för Neo4js svenska rötter och bolagskultur. Hon delar vår övertygelse om potentialen i utnyttja relationerna i datat. Jag ser fram emot att samarbeta med Denise och resten av vår styrelse för att möta den växande efterfrågan efter Neo4j, för att bredda vårt erbjudande och förfina våra leverans till våra kunder,” fortsätter han.

Denise Persson, CMO på Snowflake Computing och styrelsemedlem i Neo4j, har alltid brunnit för data och vad användning av data möjliggör:

“Det finns inget som är mer spännande än ett bolag som själva definierar sin kategori. Neo4j skapar, utvecklar och leder hela grafteknologisektorn, och har en fantastisk kundgrupp inom Fortune 500, som löser komplexa dataproblem med grafplattformen. Neo4j är redan en svensk framgångssaga, och jag är mycket stolt över att få vara del av den fortsatta resan, där vi inte minst ska göra grafdatabaserna till en mainstreamteknink,” säger Denise Persson.

“Jag har följt Neo4js utveckling i flera år och det uppenbara ledarskapet de har visat inom grafdatabasteknologi. I stort sett alla bolag – särskilt i Silicon Valley – vill lyckas med det som eBay, Amazon eller Google har gjort, och alla dessa företag har använt grafdatabasteknologi för att omdefiniera sina marknader. Det är denna teknologi som Neo4j gör allmänt tillgänglig genom sin grafdatabas,” tillägger Denise Persson.

För mer information om Denise Perssons utnämning till styrelseledamot i Neo4j, , läs Emil Eifrems intervju med henne här.

Resources

• Neo4j rekryterar