Nu blir grafdatabasen Neo4j Aura globalt tillgänglig som molntjänst från AWS

Kunder i alla AWS-regioner kan köra Neo4j i molnet för verksamhetskritiska system med högsta säkerhet

24 augusti 2021Neo4j®, ledande inom grafteknik, utökar nu möjligheterna att kombinera företagets grafdatabaser med molntjänster från Amazon Web Services (AWS). Neo4j Aura Enterprise finns nu tillgänglig globalt från AWS i alla företagets regioner, helt integrerad med molnbaserade applikationer som körs på AWS.

Neo4j Aura bygger på Neo4j:s plattform för grafdata som används av mer än 800 kunder över hela världen.

Lösningen tillför intelligenta grafdata-funktioner till molnbaserade applikationer för att leverera nya insikter om data med realtidsprestanda.

Över 4 000 applikationer använder redan Aura, som varje månad hanterar över 5 miljarder grafdata-frågeställningar. Kunderna väljer Neo4j för tunga grafdata-tillämpningar och Aura är en beprövad lösning som ger svarstider på millisekunder även för de mest komplexa frågeställningar som omfattar miljarder noder och relationer

Neo4j Aura Enterprise kompletterar andra AWS-tjänster och kan samverka sömlöst med dessa genom connector-moduler. Möjligheten att köpa Neo4j Aura Enterprise via AWS Marketplace ger även kunden en enklare fakturering där deras användning av både Neo4j Aura och AWS-tjänster ingår. I de flesta fall kan kunden även tillämpa sina avtal med AWS för inköp av Neo4j Aura. Neo4j är sedan tidigare en AWS Advanced Technology Partner.

”Det är spännande att bygga vidare på vårt samarbete med Neo4j och nu gör vi det ännu enklare för kunderna att komma igång med grafdatabaser. Med Neo4j Aura Enterprise tillgängligt på AWS Marketplace får kunderna fantastiska möjligheter att utveckla och driftsätta applikationer för relaterad data med hög tillgänglighet och kan dessutom enkelt integrera dessa med befintliga arbetsflöden”, säger Matt Asay, Head of Open Source Strategy and Marketing på AWS.

Neo4j, den ledande plattformen för grafdata, finns nu tillgänglig via AWS Marketplace i alla AWS-regioner.

Nu blir grafdatabasen Neo4j Aura globalt tillgänglig som molntjänst från AWS

Mer information

Neo4j Aura Enterprise finns tillgänglig via AWS Marketplace samt från Neo4j.com. Ytterligare information om Neo4j Aura på AWS finns i denna bloggpost. Den 9 september presenteras lösningen på ett webinar: Neo4j Aura on AWS: The Customer Choice for Graph Databases