Neo4j fortsätter med exceptionell tillväxt under 2020, stärkt av kundvinster, allmänt anammande och en expansion av communityn

I takt med att allt fler organisationer påskyndar sina digitala strategier, vänder sig nya och spännande kunder till Neo4j för att hantera kritiska affärsutmaningar

SAN MATEO, Kalifornien, 17 februari, 2021Neo4j®, som är ledande inom grafteknik, gjorde stora framsteg under 2020, med nya viktiga kunder och partners, stort intresse bland utvecklare och oöverträffad produktinnovation. Anmärkningsvärda milstolpar inkluderade tillskottet av 80 nya företagskunder och banbrytande kapacitet inom grafmaskininlärning och datavetenskap.

Företag börjar använda grafteknik från Neo4j för att få helhetsöverblick, korrekta förutsägelser och datadrivna insikter. Den globala pandemin har tvingat organisationer att bättre förstå och förutsäga drivkrafter och risker på marknaden, och snabbt anpassa sig till förändrade affärskrav.

Neo4js globala kundlojalitet och tillväxt var imponerande under 2020, med nästan 800 kunder inom många olika branscher som använder företagets teknik för att driva sin innovation och framgång. Genom att hjälpa kunderna att hantera sina mest akuta utmaningar, lyckades Neo4j utvecklas trots årets makroekonomiska osäkerhet.

Som en del av sin strävan att hjälpa världen förstå data, välkomnade Neo4j kunder vars användningsområden inkluderade analyser och artificiell intelligens, bedrägeridetektering, realtidsrekommendationer och kunskapsgrafer. Betydande nya kunder under 2020 inkluderade ADEO, Bell Canada, China Merchants Bank, Current, Network Rail, United Kingdom Department for Education (DfE), och Worldline. Levi Strauss & Co., Boston Scientific, och Dun & Bradstreet var några av de kunder som började använda Neo4j Aura™ Enterprise för smidig användning av grafdatabaser.

Levi Strauss & Co. är ett av världens största klädföretag för varumärken och en global ledare inom jeansplagg. Med smidighet och hållbarhet som en del av sina företagsmotto, ville Levi’s ha en tjänst som passar deras tankesätt där data och analyser kommer i första hand. Debdulal Mahanty, direktör för digitala tekniker hos Levi Strauss & Co, förklarade varför Neo4j Aura Enterprise valdes för att öka flexibiliteten, hållbarheten och effektiviteten i produktutveckling.

“Neo4j har varit vår partner i digital omvandling i nästan tre år, under vilka vi har börjat använda sex verkningsfulla applikationer för att effektivisera våra go-to-marketprocesser” sade Mahanty. “På Levi Strauss & Co. har vi en passion för att lösa utmanande affärsproblem och öka vår smidighet inom hela verksamheten. Med Neo4j Aura Enterprise kan vi minska byggtiden för applikationer och dra nytta av den kraft som finns i självbetjäningsdatabaser, utan att behöva lägga den extra tid som krävs för databashantering.”

Grafkategorins växande allmänna popularitet uppmärksammades av ledande forsknings- och rådgivningsföretag. Neo4j betraktas som en ledare i The Forrester Wave™ för grafdataplattformar, under det fjärde kvartalet 2020. Av de tolv grafdataplattformar som bedömdes, uppnådde Neo4j högsta poäng för nuvarande sortiment och strategi.

Emil Eifrem, vd och medgrundare av Neo4j, reflekterade över det gångna året.

“Vi gjorde enorma framsteg under 2020, med Neo4j 4 and Neo4j Graph Data Science som omdefinierade vad som är möjligt inom data och analys – och Neo4j Aura, vårt fullt förvaltade molnbaserade alternativ som gör det enkelt för organisationer att distribuera sina grafapplikationer” sade Eifrem. “Hundratals företagskunder litar på att Neo4j skapar värde och insyn i deras verksamheter, och vi fick stor uppmärksamhet för vår innovation och vårt utförande från ledande analysföretag.

“Neo4j växte sig starkare mitt i en global omvälvning som saknar motstycke – ett bevis på den revolutionerande kraften i vår teknik, samt engagemanget och gemenskapen hos våra anställda och partners. Jag är otroligt stolt över vad vi har åstadkommit.”

Företaget avslutade 2020 med över 420 anställda över hela världen från Kanada till Kina. Företaget utsåg en VP of People och lockade till sig chefstalanger på högsta nivå, med sin betoning på kundcentrering, leverans av molntjänster, företagsskala och expansion av ekosystem.

Milstolpar för Neo4j under 2020 inkluderar:

Ledarskap inom teknik

• Moln-först: Under de senaste tolv månaderna har mer än 90 % av Neo4js kunder valt att köra sina grafdrivna applikationer i molnet, och många av dessa använder grafteknik för första gången.

• Efterfrågan på Aura: Aura, Neo4js fullt förvaltade molnbaserade alternativ, har drivit mer än 2 200 applikationer och kört nästan 5 miljarder grafrelaterade förfrågningar per månad.

• Neo4j 4: Med kunder som fortsätter tänja på gränserna för grafteknik, introducerade Neo4j 4 nya förbättringar för att stödja storskaliga arbetsbelastningar hos företag, inklusive sharding av databaser, intelligent datakontext och robust säkerhet i företagsklass.

• Den första grafmaskininlärningen för företag: Företaget annonserade Neo4j för grafdatavetenskap, ett genombrott som demokratiserar avancerade tekniker för maskininlärning (ML).

Kommersiella effekter

• Största transaktion: Neo4j fullbordade flera av sina största transaktioner med företagskunder under 2020, och många av dessa genererade förhandsbetalningar på flera miljoner dollar.

• Dragkraft bland partners: Neo4j certifierade mer än 1000 partnerkonsulter från globala systemintegratörer som Accenture, Capgemini, Cognizant, Deloitte, DXC Technology, Infosys, PwC och Tata Consultancy Services (TCS). Företaget utökade sin verksamhet inom USA:s. federala regering genom att sluta ett återförsäljaravtal med Carahsoft.

Marknadsexpansion

Grafekosystem

• Publicerade böcker: Anställda på Neo4j publicerade två böcker för att öka medvetenheten om grafdatavetenskap, varav en – Graph Algorithms: Practical Examples in Apache Spark and Neo4j, en publikation från O’Reilly – har laddats ner mer än 150 000 gånger.

• Koppling för Apache Spark: Neo4j lanserade en koppling för Apache Spark för att hjälpa dataanalytiker och utvecklare att kombinera Neo4j-grafdata med data från Spark-ekosystemet.

• Aura för GCP: Aura, Neo4js fullt förvaltade molntjänst, finns nu som en helintegrerad grafdatabastjänst på Google Cloud Marketplace.

• Neo4j driver fler applikationer: Företaget fick mer än ett dussin nya OEM-partners och utökade sitt avtryck med TCS, Precisely och Cast Software.

• Neo4j startup-program: Betydande alumner från programmet inkluderar Medium, Shutl (förvärvat av eBay), SOUQ (förvärvat av Amazon), OneFineStay (förvärvat av AccorHotels), och Lending Club. År 2020 registrerades mer än 1100 nya startups inom ramarna för programmet.

Engagemang av utvecklarcommunityn

• Växande utvecklarbas: Den globala Neo4j-communityn fick fler än 220 000 medlemmar under det senaste året. Under 2020 laddade utvecklare ner Neo4j mer än en miljon gånger och lanserade mer än 110 000 Neo4j Sandbox-instanser. Uppemot 50 000 yrkesaktiva personer listar Neo4j som en färdighet på sina LinkedIn-profiler.

• FinCEN Files-undersökningen: International Consortium of Investigative Journalists (ICIJ) avslöjade de så kallade FinCEN-filerna och använde Neo4j för att analysera misstänkta aktivitetsrapporter. Neo4j har arbetat med ICIJ sedan undersökningen av Panamadokumenten från 2016

• Neo4j GraphAcademy: Under året certifierade Neo4j fler än 2100 utvecklare inom ramarna för sin breda kursverksamhet, inklusive grafdatamodellering, grafdatavetenskap och prestandajustering.

• Det största digitala grafevenemanget: Neo4j Online Developer Expo and Summit (NODES 2020) fick över 13 000 registreringar och blev det mest välbesökta evenemanget i sitt slag.

Dela på Twitter

Resurser

Om Neo4j

Neo4j är ledande inom grafdatabasteknik. Som världens mest använda grafdatabas, hjälper vi globala varumärken – däribland Comcast, NASA, UBS och Volvo Cars – att avslöja och förutsäga hur människor, processer och system hänger ihop. Med hjälp av denna metod som i första hand ser på relationer, kan program som byggts med hjälp av Neo4j hantera utmaningar som uppstår i samband med relaterad data, inklusive analys och artificiell intelligens, upptäckt av bedrägerier, rekommendationer i realtid och kunskapsgrafer

Läs mer på neo4j.com.

Kontakt:
pr@neo4j.com
neo4j.com/news/

© 2021 Neo4j, Inc., Neo Technology®, Neo4j®, Cypher®, Neo4j® Bloom™ och Neo4j® Aura™ är registrerade varumärken eller varumärken som tillhör Neo4j, Inc. Alla andra märken ägs av deras respektive företag.